Friday, March 25, 2011

Counting days...

counting days??
yeap..ramai yg bertanya..

"Tak berdebar2 kah?" aku senyum..

sape yg x berdebar, ini our 1 st baby..tapi itu dulu..masa di awal pregnancy, mcm2 duk pikir dlm kepala..sakitkah?terukkah luka aku nanti??sihatkah baby??? huh..mcm2..

rileks..rileks..9 bulan 10 hari akan ku bawa 'manusia' di dalam rahimku ini..masa cukup panjang utk aku bersedia..ku buka internet, google apa saja yg berkaitan ilmu kekeluargaan..

alhamdulillah hingga ke saat ini aku sudah bersedia (InsyaAllah)..

Jawabku " InsyaAllah, setiap wanita di dunia telah melaluinya, malah ada melahirkan hingga 12 org anak, mmg sakit bersalin itu no 2 sakit drp sakit mati..mudah-mudahan sakit itu menjadi penghapus dosa ku.." fuh, cukup bersedia jawapanku..ahaks..

Apa reaksi En Hasben?

Tiba-tiba En Hasben meluahkan...

" Saya rasa berdebar..takut"

Yeap..mungkin mcm2 difikirkan maklumlah anak pertama..aku hanya menasihati..

" Jgn difikirkan yg bukan2..berdoa & bertawakal..smoga ank kita nanti sihat.."

Dia diam. Berfikir mungkin. Kemudian senyum kembali..

Pada saat ini aku sudah tidak sabar2 utk merasai sakit bersalin, sedikit gementar tp aku rasa bersedia..InsyaAllah..


0 comments:

Post a Comment